Aankomst in Moshi en Same - Reisverslag uit Same, Tanzania van Ingrid Claassen - WaarBenJij.nu Aankomst in Moshi en Same - Reisverslag uit Same, Tanzania van Ingrid Claassen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Moshi en Same

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 Januari 2019 | Tanzania, Same

Na mijn welkomstborrel van vanavond en 3 dagen Tanzania kan ik zeggen dat ik wat aan het landen ben. Na een wat trubbelige aankomst in Moshi (douane problemen, een overboekt hotel) ben ik aangekomen in Same. Wat een verschil, het hier zijn of thuis in Nederland! Neem nu de temperatuur: Waar het thuis 6 graden was, zijn dat er nu 30 of meer. Ook zal ik moeten leren mijn tempo wat te dimmen. Is het niet omdat de temperatuur het niet toelaat alles vlug te willen doen, dan is het wel omdat anderen niet gewend zijn zo snel te willen. Er is ook wel een kleine gelijkenis met thuis: het uitzicht: waar ik thuis wijds uitkijk over Tilburg, doe ik dat nu over Same. Maar nu omringt door bergen.

Ik heb de Kilimanjaro gezien, ik ben hier rondgeleid door de stad (al zal het nog even duren voordat ik zelf mijn weg vindt), heb wat van de winkeltjes ontdekt, m'n telefoon is Tanzania-proof gemaakt, ik heb alle fathers en de bisschop ontmoet (maar het onthouden van de namen lukt me nog niet), ik kan heel aardig omrekenen van Shilling naar Euro, heb vanmorgen kennisgemaakt met de zondagse kerkdienst in het Masai gebied en de Kwasa Kwasa (grote zondagmarkt) ontdekt. Morgen gaan de normale dagen beginnen: de schoolvakanties hier zijn voorbij en mijn eerste dag in het ziekenhuis breekt aan. Ik ben zo benieuwd wat dat me gaat brengen!

  • 06 Januari 2019 - 16:38

    Karin:

    Wat heb je het weer mooi geschreven.
    Succes morgen en hopelijk worden het allemaal hele leuke dagen!

    Liefs

  • 06 Januari 2019 - 17:16

    Pamela:

    Hartstikke leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven Ingrid! Gaat helemaal goed komen! Groetjes van ons

  • 06 Januari 2019 - 23:16

    Marjorie:

    Ha Ingrid,
    Jammer dat je aankomst zo verlopen is. Zeker omdat je daar dan toch maar zo alleen staat. Maar goed, inmiddels ben je al verwelkomt door de bisschop en de paters. Slaap je in het Holland House? Dat was nl toen ik er was nog niet klaar. En die kwasakwasa.....heerlijk. Daar kun je echt van alles kopen en heerlijk rond struinen. Ik hoop dat je het enorm naar je zin gaat hebben en wat dat tempo betreft; dat komt wel goed, dat gaat straks vanzelf een tandje lager. Heel veel succes en hou ons op de hoogte.
    Groetjes Marjorie

  • 07 Januari 2019 - 07:33

    Sjef En Annelies:

    Hoi Ingrid

    Neem de tijd maar om te 'landen', en heel veel succes deze week.
    Je hebt al genoeg indrukken opgedaan, de eerste dagen.
    Baadaye

  • 07 Januari 2019 - 13:14

    Jeron:

    Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven :)

  • 07 Januari 2019 - 13:45

    Piet En Lieny:

    mooie omgeving ingrid het gaat daar helemaal goed komen
    het is leuk om zo op de hoogte te blijven

    groetjes lieny en piet

  • 08 Januari 2019 - 07:05

    Brigide:

    Wat een welkom en wat een indrukken...en inderdaad met dat tempo komt het wel goed.
    Ik zou de paters een Commandeurtje aanbieden ....komt het helemaal goed aan het diner!

    groetjes, Brigide

  • 08 Januari 2019 - 09:42

    Frank Meeuwesen:

    Fijn zo'n mooi verslag te lezen,jammer van de problemen bij aankomst.
    Ben erg benieuwd naar je verslag van je eerste werkweek daar.
    Maar ook lekker genieten en ons allemaal mee laten genieten van al dat moois daar.

    Groetjes Frank Meeuwesen

  • 10 Januari 2019 - 13:41

    Astrid:

    Leuk dat we je kunnen volgen en weten wat je allemaal mee maakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 05 Dec. 2018
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 7558

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 02 April 2018

Tanzania: wonen en werken in Oost-Afrika

Landen bezocht: