Nog maar één nachtje slapen..... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ingrid Claassen - WaarBenJij.nu Nog maar één nachtje slapen..... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ingrid Claassen - WaarBenJij.nu

Nog maar één nachtje slapen.....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Januari 2019 | Nederland, Tilburg

Na veel tijd van dubben, zoekend naar het juiste moment, hakte ik begin 2017 de knoop door en legde ik contact met de Tanzania werkgroep van Stichting ETZ Buitengewone Grenzen (voor de ETZ collega's die hier meer over willen weten: https://www.etz.nl/Over-ETZ/Wat-doen-wij/Stichting-etz-buitengewone-grenzen). Het moest er nu toch van gaan komen: werken en leven in een land waar de gezondheidszorg niet is wat mij hier zo gewoon is, waar het leven heel anders is dan ik nu gewend ben. In het laatste 1,5 jaar heb ik kennis gemaakt met de andere werkgroepleden, aan overleggen deelgenomen, zelfs al twee verpleegkundigen vanuit Same ontmoet, mijn leidinggevenden ervan overtuigd mij voor deze periode te laten gaan, eerdere ervaringen gelezen en nu is het dan zo ver: morgen vertrek ik naar Tanzania.

'Ben je er klaar voor?'..... De vraag die mij afgelopen dagen het meest is gesteld. Ik heb er nog geen antwoord op... Hoe klaar kun je zijn voor voor het eerst met meer dan één koffer op pad, voor langer dan vier weken van huis, voor werken in een niet Nederlands ziekenhuis, voor leven in een ander land in plaats van op vakantie gaan? Meer klaar als dat mijn tassen hier staan gepakt wordt het niet, zou ik denken :)

To be continued.....

  • 02 Januari 2019 - 05:22

    Helna:

    Straks weer een hele ervaring rijker, en nooit meer de vraag van zou ik dat doen!

  • 02 Januari 2019 - 06:11

    Phily Van Rosmalen:

    Ik wens je heel veel succes en werkplezier. Geniet ervan.

  • 02 Januari 2019 - 07:55

    Marga Genemans:

    Leuk dat je morgen dan eindelijk kunt vertrekken!
    Natuurlijk ben je er klaar voor! Gewoon eerst in Moshi en dan in Same aankomen en vervolgens drie maanden een mooie en zinvolle tijd doormaken in Same District Hospital. Veel leuke ervaringen en waarschijnlijk ook wel af en toe wat minder lmooie dingen meemaken; je gaat er allemaal van genieten. Een goede reis en veel plezier daar!

  • 02 Januari 2019 - 08:22

    Karin Van Der Aa:

    als je koffers gepakt zijn, je je ID bewijs en betaalpas samen met de ellendige pillen in je jas zitten: ben je klaar voor vertrek!

    Zet 'm op! Goede reis en niet verdwalen!


  • 02 Januari 2019 - 13:04

    Karen:

    He Kanjer,
    Daar ga je dan eindelijk! Spannend is het zeker, maar daar is het ook mede om te doen, toch?
    Heel veel woon, werk en plezier toegewenst en tot in april!

  • 02 Januari 2019 - 14:24

    Monique:

    Een goed begin van het nieuwe jaar... op weg naar Tanzania! Ben nu al benieuwd naar je eerste verslag. Goeie reis!

  • 02 Januari 2019 - 14:28

    Piet En Lieny:

    hele fijne reis en we horen wel van je ervaringen
    en veel succes

    piet en lieny

  • 02 Januari 2019 - 16:05

    Janie:

    Hee Ingrid.

    Goede reis geniet er van. De groetjes aan iedereen daar.

  • 02 Januari 2019 - 17:32

    Marjorie Van Roozendaal:

    Ha Ingrid, idd hoe klaar kun je zijn voor iets wat je alleen kent van verhalen en foto's. Zonder de geur en het voelen. Ik wens je een hele mooie bijzondere tijd en geniet met gemengde gevoelens van al je ervaringen. Veel succes en ook veel plezier met al die lieve mensen daar. Lieve groet Marjorie

  • 03 Januari 2019 - 09:18

    Frank Meeuwesen:

    Hoi Ingrid,om te beginnen wens ik je een hele goede reis en ik ben benieuwd naar alles wat je met iedereen aan moois gaat delen. Ik ga je volgen hier.
    Groetjes Frank Meeuwesen

  • 03 Januari 2019 - 12:27

    Angelique Meeuwesen :

    Hoi Ingrid.

    Ik wens je een hele goede reis en ga je zeker volgen.
    Groetjes angelique

  • 03 Januari 2019 - 20:31

    Sjef En Annelies:

    Hoi Ingrid

    Een hele goede reis toegewenst en ga ervan genieten.
    Lieve groet van ons

  • 06 Januari 2019 - 07:59

    Brigide:

    ..ondertussen al weer enige dagen in Tanzania!

    Ik wens dat je er een fantastische tijd hebt met onvergetelijke ervaringen! Soms moet je gewoon springen....

    Liefs, Brigide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 05 Dec. 2018
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 7566

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 02 April 2018

Tanzania: wonen en werken in Oost-Afrika

Landen bezocht: